O projekcie

Z kim i dla Kogo?

Podmiotem prowadzącym Sektorową Radę ds. Kompetencji – Gaming i GameDev jest Krakowski Park Technologiczny, który od wielu lat wspiera rozwój polskiej branży gier poprzez instrumenty spod marki Digital Dragons.

    Kluczowymi Instytucjami Wspierającymi są:

    Prace i aktywności Sektorowej Rady ds. Kompetencji – Gaming i GameDev będą realizowane we współpracy i na rzecz podmiotów z branży gier wideo oraz organizacji, które w swoich działaniach przecinają się z branżą gier.

    Należą do nich:

    L

    pracodawcy z branży gier

    L

    pracownicy z branży gier

    L

    podmioty szkoleniowe i rozwojowe

    L

    uczelnie

    L

    jednostki systemu oświaty

    L

    organizacje pozarządowe

    L

    partnerzy społeczni w tym związek zawodowy

    L

    administracja publiczna

    L

    instytucje rynku pracy

    L

    jednostki samorządu terytorialnego

    L

    organizacje badawcze

    L

    partnerzy gospodarczy

    Cele projektu

    L

    Wspieranie uczenia się przez całe życie w branży gier wideo, w szczególności elastycznych możliwości podnoszenia i zmiany kwalifikacji, z uwzględnieniem umiejętności w zakresie przedsiębiorczości i kompetencji cyfrowych

    L

    Lepsze przewidywanie zmian i zapotrzebowania na nowe umiejętności

    L

    Upowszechnianie wśród przedsiębiorstw korzyści wynikających z budowania współpracy przedsiębiorca – uczelnia/szkoła poprzez działanie Sektorowej Rad ds. Kompetencji – Gamedev i Gaming

    L

    Identyfikowanie luk kompetencyjnych i potrzeb rozwojowych gamedevu

    L

    Upowszechnianie wśród przedsiębiorstw korzyści wynikających z uczenia w miejscu pracy

    L

    Ułatwianie zmian ścieżki kariery zawodowej

    Działania i rezultaty

    W ramach projektu będzie odbywać się:

    Prowadzenie monitoringu i identyfikacji potrzeb kwalifikacyjno-zawodowych

    Wydawanie lub aktualizowanie przez Radę rekomendacji w zakresie dostosowania kadr gospodarki.

    Upowszechnianie informacji o potrzebach kwalifikacyjno-zawodowych

    U

    Identyfikacja działań służących uzyskaniu poszukiwanych kompetencji; edukacja i upowszechnianie.

    W ramach działań będą mieć miejsce m.in.:

    L

    regularne posiedzenia Rady

    L

    badania i analizy (ankiety, wywiady, grupy fokusowe, desk research) przedstawiane w postaci raportów

    L

    wydawanie rekomendacji na rzecz PARP

    L

    spotkania z twórcami polityk publicznych na różnych szczeblach

    L

    wystąpienia na konferencjach

    L

    szkolenia i warsztaty

    L

    aktywności informacyjne w mediach

    L

    opracowanie poradników dot. różnych ścieżek kariery w branży gier dla różnych grup docelowych

    L

    spotkania z partnerami zagranicznymi – poszukiwanie inspiracji i dobrych praktyk

    L

    tworzenie i praca grup roboczych podejmujących wyspecjalizowane badania i analizy

    L

    opracowanie struktury Sektorowej Ramy Kwalifikacji

    L

    włączanie Sektorowej Ramy Kwalifikacji do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji – wedle potrzeb

    L

    przygotowanie podręcznika z wprowadzeniem do branży gier

    L

    przygotowanie podręcznika z wprowadzeniem do branży gier

    L

    trzykrotne wsparcie konkursu PARP pn. „Pracodawca Jutra”

    Termin realizacji projektu

    1 września 2025 – 31 października 2029