O projekcie
Z kim i dla Kogo?
Podmiotem prowadzącym Sektorową Radę ds. Kompetencji – Gaming i GameDev jest Krakowski Park Technologiczny, który od wielu lat wspiera rozwój polskiej branży gier poprzez instrumenty spod marki Digital Dragons.
Kluczowymi Instytucjami Wspierającymi są:
Prace i aktywności Sektorowej Rady ds. Kompetencji – Gaming i GameDev będą realizowane we współpracy i na rzecz podmiotów z branży gier wideo oraz organizacji, które w swoich działaniach przecinają się z branżą gier.
Należą do nich:
pracodawcy z branży gier
pracownicy z branży gier
podmioty szkoleniowe i rozwojowe
uczelnie
jednostki systemu oświaty
organizacje pozarządowe
partnerzy społeczni w tym związek zawodowy
administracja publiczna
instytucje rynku pracy
jednostki samorządu terytorialnego
organizacje badawcze
partnerzy gospodarczy
Cele projektu
Wspieranie uczenia się przez całe życie w branży gier wideo, w szczególności elastycznych możliwości podnoszenia i zmiany kwalifikacji, z uwzględnieniem umiejętności w zakresie przedsiębiorczości i kompetencji cyfrowych
Lepsze przewidywanie zmian i zapotrzebowania na nowe umiejętności
Upowszechnianie wśród przedsiębiorstw korzyści wynikających z budowania współpracy przedsiębiorca – uczelnia/szkoła poprzez działanie Sektorowej Rad ds. Kompetencji – Gamedev i Gaming
Identyfikowanie luk kompetencyjnych i potrzeb rozwojowych gamedevu
Upowszechnianie wśród przedsiębiorstw korzyści wynikających z uczenia w miejscu pracy
Ułatwianie zmian ścieżki kariery zawodowej
Działania i rezultaty
W ramach projektu będzie odbywać się:
Prowadzenie monitoringu i identyfikacji potrzeb kwalifikacyjno-zawodowych
Wydawanie lub aktualizowanie przez Radę rekomendacji w zakresie dostosowania kadr gospodarki.
Upowszechnianie informacji o potrzebach kwalifikacyjno-zawodowych
Identyfikacja działań służących uzyskaniu poszukiwanych kompetencji; edukacja i upowszechnianie.
W ramach działań będą mieć miejsce m.in.:
regularne posiedzenia Rady
badania i analizy (ankiety, wywiady, grupy fokusowe, desk research) przedstawiane w postaci raportów
wydawanie rekomendacji na rzecz PARP
spotkania z twórcami polityk publicznych na różnych szczeblach
wystąpienia na konferencjach
szkolenia i warsztaty
aktywności informacyjne w mediach
opracowanie poradników dot. różnych ścieżek kariery w branży gier dla różnych grup docelowych
spotkania z partnerami zagranicznymi – poszukiwanie inspiracji i dobrych praktyk
tworzenie i praca grup roboczych podejmujących wyspecjalizowane badania i analizy
opracowanie struktury Sektorowej Ramy Kwalifikacji
włączanie Sektorowej Ramy Kwalifikacji do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji – wedle potrzeb
przygotowanie podręcznika z wprowadzeniem do branży gier
przygotowanie podręcznika z wprowadzeniem do branży gier
trzykrotne wsparcie konkursu PARP pn. „Pracodawca Jutra”
Termin realizacji projektu
1 września 2025 – 31 października 2029